(Pengalaman Umrah dan Ziarah) Menjadi tetamu Allah







          Assalamualaikum.. Saya berpeluang menjejakkan kaki ke tanah suci seawal usia 18 tahun(actually 17 tahun 5 bulan) Alhamdulillah tak dapat nak gambarkan macam manakegembiraan tu. Kali pertama melihat kaabah dan sebagainya.

         


Selepas selesai umrah yang pertama. Bergambar di hadapan masjidil haram



          Seperti yang dijanji. Saya dah update masa pergi Makkah. Malas nak cerita kronologi and hope you guys are satisfied with the photograph. Tarikh pergi 5/3/2014 hingga 17/3/2014 kod. Dah lupa lah. Saya pergi di bawah agensi Nat Tour. Ni nak habaq mai. Agensi ni sangat bagus. Mereka takkan biarkan kita tanpa bimbingan serius. Insyaallah kita tak akan di belakangkan.




Bahagian dalam dan tempat wanita di Masjidil Haram

Yang ni reunion Umrah di rumah aunty Ramlah masa open house raya



          Yang paling manis of course lah setiap rukun umrah dan tempat bersejarah dekat sana. Tapi yang paling ingat bila dapat pegang hajarul aswad. Dia punya rebut dia gile weh lagi dahsyat daripada rebut tudung dekat butik Fareeda. EH -,-"



Pemakaman Baqi' daripada tingkap hotel Azza



           Yang paling sedih tak dapat buat tawaf wida' sebab uzur masa hari last dekat sana, Tengok jelah orang lain pergi masjid. Kita duduk hotel je.




Kakak dan Abang yang tercinta

Along yang mengiring di airport sahaja


          Semoga ada rezeki aku nak pergi haji pula pada usia muda ni. Nanti dah tua susah nak lakukan ibadah haji dengan sempurna..insyaallah amin kan cepat.


Kakak poyo je macam nak photoshoot


            Yang paling tak boleh lupa, kenangan masa beli niqab. Aduhh mamat arab ni slamber badak dia je risik aku dkt mama.Minta aku jadi isteri dia. Siap bagi kad minta skype lah apa lah... duhhh mati. Aku buat tak tahu je. haha




Mama and me



         Gegegrll yang gile one direction juz nak kabo yang den ado jumpo org arab ni haaa mirip boto muko zayn malik. K bye



Sekian,
 Haura Azza Shukor.
Bakal ahli syurga
Naqibah HH14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan