Jalan Menuju Tuhan





          Assalamualaikum wbt. Sejak pulang daripada umrah pada 5 Mac 2014 yang lalu, aku mula sedar sesuatu. Aku perlu lakukan sesuatu untuk menjaga agama aku. Jadi, aku mula mencari kelas bahasa arab atau tempat pengajian agama. Tapi semuanya hampa. Macam-macam masalah aku hadapi.


Masa, kewangan, tempat.





          Sejak habis SPM, aku banyak habiskan masa di rumah sebab malam keluar berniaga. Jadi bila di rumah aku akan ambil kesempatan untuk tambah ilmu agama walaupun banyak kekangan yang aku hadapi kalau nak menuntut ilmu secara bertalaqqi. Banyak buku agama yang aku tambah dgn wang perniagaan aku yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang.



          Sampailah ke satu hari, aku ternampak info dekat skrin tv "Malam Cinta Rasul", dengan kelajuan 160km/j aku tekan nombor 114. Sejak daripada tu, aku semakin jatuh cinta dengan TV Alhijrah terutama rancangan 30 Min ustaz don, Reflections, Min Qosas Al-Tabyeen, Muslim Scientist, Cinta Ilmu, Celik Hadith sampai aku tak tahu sama ada aku tengah senaraikan rancangan kegemaran aku ataupun senaraikan intisari rancangan tv AlHijrah pagi sampai malam. Haha!



          Lagi aku jatuh cinta, lagi timbul rasa rindu rasa fanatik rasa sedih rasa gembira rasa kecewa rasa cinta rasa macam-macam. Kecewa sebab kenapa lambat aku kenal TV Alhijrah.

Gembira sebab channel ni satu-satunya yang buat aku sentiasa di landasan iman yang terbaik. 

Sedih sebab aku terlepas rancangan terbaik daripada siaran TV Alhijrah yang lama-lama. 

CINTA sebab aku dapat tahu rancangan di TV Alhijrah yang aku terlepas semuanya boleh ditonton di AlHijrahMedia.com



          Terima kasih TV Alhijrah yang berjaya membuat aku jatuh cinta berkali-kali. Part paling hiba bila tiba waktu nak solat je ada siaran langsung daripada Masjidil haram. Rindu terubat gak kalau teringat Makkah. Satu benda aku nak confess. Setiap kali aku tengok Tijan Annour memang tak pernah lah tak menitis air mata. Aku kagum dengan semangat anak-anak kecil yang dah berjaya hafaz quran meskipun masih muda. Bila kira umur aku 18 tahun, satu juzuk pun tak lepas lagi. Sedih T_T



          Aku teringin sangat nak sambung Maahad lepas STPM nanti.  Masalah sekarang ni aku tak pasti lah mampu atau tak parents aku nak tanggung pengajian aku di Maahad nanti. Aku dah banyak menyusahkan mama ayah. Kalau boleh aku dah tak nak pakai duit mama ayah. Aku nak berdikari sendiri. Jual topup dengan bizz online aku sekarang sangatlah nazak.



          Aku berdoa Allah akan permudahkan hajat aku demi Agama Islam. Insyaallah ada lah nanti rezeki mendatang. Mana tahu ada orang kaya bertaqwa yang sanggup sponsor ke. hehe Insyaallah... Akhir kata, saya menyeru semua pembaca blog saya

JOM TONTON TV ALHIJRAH!


Sekian,
 Azzarina Shukor.
Bakal ahli syurga


Tiada ulasan:

Catat Ulasan